Budynek dworca kolejowego w Strzelinie pochodzi z roku 1872, murowany, 1-2 kondygnacyjny. W skład zespołu stacyjnego wchodzą też wiaty peronowe, nastawnia i ekspedycja z tego okresu, oraz wiaty nad przejściami podziemnymi na perony z 1896 roku.
Uroczyste otwarcie linii kolejowej Wrocław - Strzelin nastąpiło 1.10.1871 roku i stanowiło pierwszy odcinek realizowanej przez prywatne przedsiębiorstwo inwestycji, która została zakończona w 1875 roku, połączywszy Wrocław z Międzylesiem. Trasa Strzelin - ...
Budynek dworca kolejowego w Strzelinie pochodzi z roku 1872, murowany, 1-2 kondygnacyjny. W skład zespołu stacyjnego wchodzą też wiaty peronowe, nastawnia i ekspedycja z tego okresu, oraz wiaty nad przejściami podziemnymi na perony z 1896 roku.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Uroczyste otwarcie linii kolejowej Wrocław - Strzelin nastąpiło 1.10.1871 roku i stanowiło pierwszy odcinek realizowanej przez prywatne przedsiębiorstwo inwestycji, która została zakończona w 1875 roku, połączywszy Wrocław z Międzylesiem. Trasa Strzelin - Ziębice została oddana do eksploatacji już w roku 1872. Większość prac przy budowie linii kolejowych wykonali jeńcy francuscy, wzięci do niewoli w czasie wojny prusko-francuskiej (1870-1871). W roku 1884, została otwarta trasa: Strzelin-Kondratowice-Niemcza, a w 1910 r. linia Strzelin-Głęboka-Otmuchów. (mietok) |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Strzelin na innych fotografiach | ||
|
||