Około 200 metrów w kierunku północnym od obecnie znajdujących się kładek dla pieszych pomiędzy wsią Szczawin a północnym rejonem Strzelina, znajdował się dawniej wiadukt. Mapka sprzed wojny uwidacznia jego istnienie, a także drogę od majątków przez wiadukt, przecinającą obecną trasę nr 395(Strzelin - Wrocław), która kończyła się w okolicach nieistniejącej już cegielni i obecnej ulicy Oławskiej.
Dziś po wiadukcie pozostały jedynie dwa nasypy po obydwu ...
Około 200 metrów w kierunku północnym od obecnie znajdujących się kładek dla pieszych pomiędzy wsią Szczawin a północnym rejonem Strzelina, znajdował się dawniej wiadukt. Mapka sprzed wojny uwidacznia jego istnienie, a także drogę od majątków przez wiadukt, przecinającą obecną trasę nr 395(Strzelin - Wrocław), która kończyła się w okolicach nieistniejącej już cegielni i obecnej ulicy Oławskiej.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Dziś po wiadukcie pozostały jedynie dwa nasypy po obydwu stronach linii kolejowej i ślad po dobiegającej do niego drogi. Na tych nasypach, które pełniły funkcję nośną, usadowiona była jezdnia wiaduktu, wisząca nad torami. Wydaje się zatem, że przez tory kolejowe można było w Szczawinie przebrnąć w trzech miejscach: poprzez konstrukcję występującą w miejscu dzisiejszych kładek dla pieszych, nieistniejący już i poprzez obecnie wyłączony z ruchu wiadukt znajdujący się ok. 150 do 200 m na północ od opisywanego. |
|||||||||||||||||||||||||
|
||