MENU
Po zdrapaniu warstwy farby, ukazały się zachowane oryginalne napisy i rozkład jazdy w języku niemieckim obok okienko kasy biletowej.

Dodał: mietok° - Data: 2014-05-10 20:45:23 - Odsłon: 2448
maj 2014

  • /foto/4651/4651423m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651482m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651514m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651522m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651529m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651532m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651544m.jpg
    2014
  • /foto/4653/4653167m.jpg
    2014
  • /foto/4653/4653195m.jpg
    2014
  • /foto/4653/4653202m.jpg
    2014

mietok°

Poprzednie: Wnętrza Strona Główna Następne: Wnętrza


wilk.wroclaw | 2014-05-10 21:00:45
Jestem pod wielkim wrażeniem i gratuluję Ci tej serii!!
Czy można swobodnie dostać się do środka stacji?
wilk.wroclaw | 2014-05-10 21:11:24
Tym bardziej gratuluję.
mietok | 2014-05-10 21:12:10
Nie -do tej pory było tylko przez szybę:
mietok | 2014-05-10 21:18:04
Za tą sesję zdjęciową, należą się podziękowania dla naszego kol. Matiasa, który też na pewno coś dorzuci :)
wilk.wroclaw | 2014-05-10 21:28:05
Super :)
PS - nie wiem jak ale mój komentarz w odpowiedzi na Twój znalazł się wyżej, jakieś czary :)
mietok | 2014-05-10 21:30:18
:)
Matias | 2014-05-11 01:15:25
Stacja ta pełniła funkcję stacji rozgałęźnej (węzłowej) bowiem od Kondratowic w kierunku południowym był szlak kolejowy do Ząbkowic Śląskich i drugi w kierunku zachodnim do Łagiewnik. Stacja też pełniła funkcję mijanki. Na niemieckim rozkładzie jazdy pociągów możemy określić gdzie można było pojechać z tej stacji przed wojną. Do Heidernsdorf czyli do Łagiewnik i w drugą stronę do Strzelina. Z tego rozkładu jazdy wynika, że nie było ruchu pasażerskiego na szlaku południowym czyli w stronę Ząbkowic Śląskich. Szlak ten stanowił wówczas własność prywatną i był wykorzystywany głównie do transportu towarowego. Transportowano tym szlakiem urobek z kopalni w Targowicy i Kowalskich, lina ta też służyła do transportu płodów rolnych np. buraków cukrowych, w Kondratowicach była cukrownia. Po wojnie światowej całe to zaplecze kolejowe było wykorzystywane w identyczny sposób.
moose | 2014-05-11 08:12:17
Rzeczywiście - z tego rozkładu jazdy nie wynika faktycznie kursowanie pociągów pasażerskich na kierunku południowym, ale to nie znaczy że tego ruchu nie było. Jak dobrze zauważyłeś Kolejka Ząbkowicka - bo o niej mowa, była przedsięwzięciem prywatnym, odrębnym od kolei Strzelin - Łagiewniki, która była linią państwową. W Kondratowicach był po prostu drugi dworzec (Kurtwitz Kleinbahnhof), który obsługiwał kierunek południowy. Tu masz rozkład z 1944 dla Kolejki Ząbkowickiej (154n) gdzie masz podane że kursowały dwie pary pociągów, plus dodatkowa w soboty. Nie mamy zdjęć tego obiektu (Małego Dworca), nie wiemy kiedy przestał istnieć po wojnie, ale wobec wchłonięcia kolejek prywatnych w sieć PKP jego funkcjonowanie akurat nie miało większego sensu w Kondratowicach, stąd nie było potrzeby jego utrzymania.
Matias | 2014-05-11 01:34:45
Jest błąd w opisie tej linii kolejowej. To był szlak Strzelin-Kondratowice. Kondratowice-Ząbkowice Śl. Kondratowice-Łagiewniki.
moose | 2014-05-11 07:55:06
W opisie której linii kolejowej jest błąd? Linii 304, czy linii 320 ?
Matias | 2014-05-11 09:03:02
W opisie stacji Kondratowice. Nie było żadnego szlaku do Niemczy.
moose | 2014-05-11 12:25:41
Oczywiście że był - przedłużenie z Łagiewnik do Niemcy powstało jako pierwsze, dopiero potem doprowadzono tory z Kobierzyc. Jakby co służę datami.
Matias | 2014-05-11 13:46:13
Dobrze, nie mam zamiaru się sprzeczać, masz źródła to fajnie, dowidziałem się czegoś nowego.
Matias | 2014-05-11 01:50:05
Wcześniej zapomniałem dodać, że Po wojnie światowej nowością był ruch pociągów osobowych po szlaku południowym, można było dojechać ze Strzelina do Ciepłowodów.
moose | 2014-05-11 07:58:46
Skąd takie informacje kolego? Przed 1945 rokiem na linii Kolejki Ząbkowickiej (Ciepłowody - Kondratowice) kursowały co najmniej 2 pary pociągów (np. w 1940 r.).
Matias | 2014-05-11 09:18:50
Sugerowałem się rozkładem jazdy pociągów. W latach 80 niema śladu już po małej stacji. Wiem bo tam bywałem. Według mapy jak już musiała być to równolegle i na wysokości do istniejących zabudowań stacyjnych.
mietok | 2014-05-11 09:45:27
Była, masz na mapie oznaczoną skrótem Klbf. co znaczy -Kleinbahnhof.
Matias | 2014-05-11 09:58:34
No to była tam gdzie staliśmy z tym gościem. Tam stały jakieś zabudowania przy tym ogródku, szkoda, że nie przyjrzeliśmy się temu bliżej.
mietok | 2014-05-11 10:00:57
Tak, tak , to jest ten obszar.
stap | 2014-05-14 23:17:14
Jedno jest pewne-skoro malowali rozkład na ścianie, to nie zmieniali go co 3 miesiące jak teraz...